Ska MaRcelo få åka till Cypern

Nu är det såhär att allas våran Marcelo hade planerat att åka till Cypern på lördag. Men tydligen så har det varit något vulkanutbrott på Island vilket har försämrat chanserna för flygtrafik i helgen. Det ska alltså vara så mycket aska i luften så piloterna har svårt att se dem andra flygplanen. Det här kanske nån snäll person kan hjälpa mig att förklara. Har inte piloterna nåt slags radarsystem eller nåt så man inte ska krocka med andra plan eller vad är problemet? Min andra fundering är helt enkelt vilka konsekvenser det här får för mig. Vilka fördelar finns det med att han kommer iväg, och vilka nackdelar finns det. Det här kanske verkar ganska ointressant för er, men vafan det är ju ändå min blogg till 25%, så det är väl inte mer än rätt att jag får bestämma vad jag ska skriva.

Fördelar

Jag får sällskap på tåget till Sthlm på fredag.
Marcelo kanske blir en något gladare person av det (vilket i sin tur kan ha positiva bieffekter för mig).

Nackdelar

Murten kommer känna sig ledsen. Det är ju iofs ingen nackdel för mig, men jag känner medkänsla
Han kommer förmodligen vara ganska brun när han kommer hem vilket innebär att jag kommer se ännu mer transparent ut när jag går brevid honom.

Föresten vad är den här bullshiten med SMS:en, att man får cancer av dem? Jag orkar inte ens dra upp den här diskussionen med att man får cancer av allt.

Nu när jag tänkt lite på det så hoppas jag nog att Marcelo får komma iväg på den här resan. Det kan han nog behöva.

/Jens

Kommentarer
Postat av: Anonym

en snäll person kan hjälpa dig ; ) Det är inte krock risken som är det stora problemet utan partiklarna som askan består av förstör flyplans motorerna.. ett till tips alla hyrbilar i landet är slut och SJ överbokat.. ha en wunderschön helg ; )

2010-04-16 @ 07:26:51
Postat av: Jens

Inte för att vara sådan men flygplansmotorerna, är inte det ett ord? Dessutom så är det väl vårt att åka tåg eller buss till Cypern? Men tack för hjälpen. Mvh/Jens

2010-08-31 @ 16:49:07
Postat av: Jens

krockrisken

2010-08-31 @ 16:49:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0